Gyakran Ismételt Kérdések

Az alábbiakban az Visual Doctor Rendszerrel kapcsolatban leggyakrabban felmerülő kérdésekre olvashat válaszokat.

Hogyan kerülhet a várólistába a páciens?

A várólistába jelenleg kétféle módon lehet bekerülni, vagyis két lehetőség van a páciens azonosítására:

  1. A páciens érkezésekor a fogadó terminálon kiválasztja, hogy milyen ellátásra érkezett. Lehet orvosi vizit, vagy asszisztenshez történő bejelentkezés. Ezek után a „háziorvosi kártyáját a QR-kód leolvasó elé helyezi, ami hanggal jelzi a kártya beolvasását. A terminálon kiíródik, hogy a bejelentkezése az orvos, vagy asszisztenshez megtörtént.
  2. Amennyiben valaki új betege az orvosnak, vagy még nem volt orvosnál a rendszer bevezetése óta, tehát nincs egyéni „háziorvosi kártyája”a fogadó terminál fölé kis átlátszó adagolóban elhelyezett un. „vendég kártyát” kell hogy kivegyen az adagolóból. Nem kell a következőt, bármelyiket kiveheti onnan és a QR-kód leolvasó elé tartva bejelentkezhet az orvoshoz ugyanazon a módon mint a háziorvosi kártya esetén. A páciens ebben az esetben a vendég kártyán található sorszámmal lesz beszólítva. A vendég kártyát az orvosnak, vagy asszisztensnek visszaadja és kap az orvostól, vagy asszisztenstől egy saját „háziorvosi kártyát”.

Hogyan működik a várólista.

Alapjában véve a páciensek az érkezés (vagyis terminálon történő bejelentkezés) sorrendjében kerülnek be a várólistába.

A várólistán keresztül a rendszer által összeállított ellátási sorrend csak javaslat az orvos felé: bármelyik páciens bármikor behívható a várólistában elfoglalt pozíciójától függetlenül.

Milyen hirdetések szerepelhetnek?

A váróban kihelyezett televízión csak olyan termékek jelennek meg, amelyek  OGYEI engedéllyel  rendelkeznek. Semmilyen kétes eredetű, vagy nehezen beazonosítható termék, vagy „csodaszer”, vagy testtömegnövelő termék nem lesz látható.

Gyakorlatilag azok a termékek fognak megjelenni, amiket mindenki láthat a televíziós kereskedelmi csatornák reklám blokkjaiban.

Miért döntöttünk egyedi beléptetőkártyák mellett? Mire jó a kártya?

Nagyon sok helyszínen találkozhatunk ma már ügyfélhívó rendszerekkel. (kormányablakok, bankok ,ügyfélszolgálati irodák stb.) Azt tapasztaltuk, hogy valamennyi korosztály képes már ezeket kezelni, ezért nem kell félni az ehhez hasonló rendszerek bevezetésétől. Azonban szinte mindenhol sorszámot adnak a bejelentkező terminálok. Ha felidéznek egyet ezek közül, mindig ott áll egy ember a terminál mellett. Ennek oka az, hogy a kiadandó papír sorszám begyűrődhet, vagy kifogyhat és ennek pótlására áll ott egy ember. Ezt gyakorlatilag elkellett kerülnünk. Ennek kiküszöbölésére hoztuk létre a „háziorvosi kártyát”. Ennek anyaga plasztik, (mint egy bankkártya) aminek szinte már minden pénztárcában van hely biztosítva. A kártyán egy állandó sorszám szerepel, ami azt jeleneti, hogy a beteget innentől fogva mindig ezen a számon fogják szólítani. Ezt a számot hamar megjegyzik és abban az esetben, ha a beteg a kártyát otthon hagyta a betegfogadó terminálon a számát beütve bejelentkezhet a rendelésre.

Milyen hardverigénye van a betegirányító rendszernek?

Azt kell mondjuk, hogy semmilyen, hiszen a betegbehívó rendszer belett építve az Infomix Kft. által üzemeltetett IXNET szoftverbe, így azon keresztül érhető el.

Mennyi áramot fogyasztanak a kihelyezett eszközök?

A rendszer két eszközből áll, egy érkeztető terminálból és egy falra szerelt televízióból. A két eszköz naponta 2,6 KW-t fogyaszt, ami 20 munkanappal számolva a jelenlegi áramdíj számítás szerint havi 2.600 Ft számlanövekedést jelent.

Mi történik a váróban a betegbehívások között?

A monitoron betegoktató anyagok, valamint reklámok futnak egymás után.

A páciensek pedig nyugodtak. Nincs lökdösődés, idegeskedés, könyöklés. Szépen kivárják a sorukat.

Mi történik, ha rendelés közben elhívják az orvost?

A foglalt időpontra érkezők szépen sorban a várólista elejére kerülnek, az aznap beesők pedig a várólista végére sorolódnak. Amúgy a páciensek békésen megvárják az orvos visszaérkezését, és a behívás ebben a rendben fog megtörténni.

Lehet-e a rendszerrel a napi betegforgalmat befolyásolni?

Nem. Az egészségügyi törvényben az áll, hogy alapellátási szinten a rendelési időben érkezőket el kell látni. Emiatt a rendszer senkit sem utasíthat el, bármennyi is a bejelentkezések száma, míg rendelési idő van. A rendelés végével viszont azonnal lezár a terminál, több bejelentkezést nem engedélyez!